Tuesday, April 7, 2009

kelam tanpa cahaya

bertemankan angin..
bercahayakan acer..
alunan di cuping..
teman kini..
masih dalam kegelapan..

resah gelisah..
hati bagai lambat berdenyut..
mahu dicepat hari esok..
tapi takut menanti esok menjadi semalam..

bukan menilai kehidupan..
tapi menunggu masa depan..
tuhan menguji..
aku jalani..
semoga aku lebih sabar..

rindu memecah kesunyian..
tuhan beri aku jalan..
kini terbuka minda..
terus maju ke depan tanpa sekali pandang ke belakang..
biar tiada yang teman..
hati tahu Dia ada...

aku bukan sasterawan yang bermain dengan bahasa..
tapi aku insan yang suka bermain dengan jiwa..
juga suka bila masyarakat anggap diri ini gila..

biar orang kata aku manusia yang tiada jalan hidup bila sendiri tanpa bicara..
biar mereka benci dan jauh dari aku..
tidak mahu diri membenci dan terus mnyimpan beban di hati..
pengalaman memmberi jalan..
terima kasih tuhan...........

peduli dengan kata manusia..
peduli pada diri..
peduli dengan fitnah manusia..
peduli pada diri..

bila akal kembali mencari jalan..
hati menbantu memberi ruang..
jiwa melayan tanpa soalan..
badan bergerak tanpa segan..


malam waktu bermain dengan jiwa..

zetty noraini......................


No comments: